wtorek, 21 stycznia 2014

[nepal] Trekking. Dzień 2. Bhandar - Kinja

11 października 2007.
Bhandar /2200m/ - Kinja /1600m/

Rano obudziłem się niemalże tak samo zmęczony jak kładłem się poprzedniego wieczora. Podszedłem jeszcze w stronę przełęczy z nadzieją na znalezienie kurtki. Ale nic z tego. Będzie pewnie pięknie służyła szczęśliwemu znaleźcy. A ja zostałem bez kurtki. I to drugiego dnia w górach. A wszystko przede mną. Miałem nadzieję, że w Namche Bazar coś kupię, ale to dopiero za sześć dni. No nic. Chwilowo nie pada. Jakoś to będzie. 
Zaczynamy zejście. Powoli, powoli, najczęściej idziemy po równym, znaczy "nepalskim równym" Czyli trochę w dół, potem w górę, znów w dół. I tak cały czas. Droga dłuży się bardzo, dziś idę zupełnie bez sił. Nawet nie mam energii by wyciągnać czasem aparat i zrobić jakieś zdjęcie. Choć po prawdzie wszystko w chmurach, a to co widać ogranicza wielka wilgotność. Dochodzimy koło 13 do Kinja. Przed nami podejście na przełęcz Lamjura. Leży ona dwa tysiące metrów wyżej. Nie mamy w planie co prawda dziś tam dojść, ale pierwsza wioska na podejściu, jak mówi mapa, jest 900 metrów wyżej. Decyduję się zostać tu dziś, a dogonić resztę na kolejnym planowym noclegu w Junbesi. Żegnamy się. Jest jeszcze wcześnie, mogę siedzieć i odpoczywać. Herbata, kolejna herbata, mapa przed oczami i czas jakoś leci.  Gadam trochę z właściciem lodży. W międzyczasie wpadam na genialny pomysł wynajęcia tragarza, który wtarga mi ten nieszczęsny plecak na przełęcz. Gospodarz szybko znajduje chętnego. Dogadujemy się błyskawicznie, za 20 dolarów poniesie mój ciężar na Lamjura Pass. Już mi lepiej. Zasypiam spokojny, choc jutro zapowiada się ciężki dzień.

Dziś ledwie 10 kilometrów. Zasadniczo cały czas zejście. Jakieś niecałe 700 metrów.


1. Początek
2. Kathmandu po raz pierwszy
3. Kathmandu - Jiri
4. Trekking. Dzień 1. Jiri - Bhandar
5. Trekking. Dzien 2. Bhandar - Kinja
6. Trekking. Dzień 3. Kinja - Junbesi
7. Trekking. Dzień 4. Junbesi - Nuntala
8. Trekking. Dzień 5. Nuntala - Bupsa
9. Trekking. Dzień 6. Bupsa - Ghat
10. Trekking. Dzień 7. Ghat - Namche Bazar
11. Trekking. Dzień 8. Namche Bazar
12. Trekking. Dzień 9. Namche Bazar - Deboche
13. Trekking. Dzień 10. Deboche - Pheriche
14. Trekking. Dzień 11. Pheriche - Dingboche
15. Trekking. Dzień 12. Dingboche - Lobuche
16. Trekking. Dzień 13. Lobuche - Pheriche
17. Trekking. Dzień 14. Pheriche - Pangboche
18. Trekking. Dzień 15. Pangboche - Phortse Tenga
19. Trekking. Dzień 16. Phortse Tenga - Machermo
20. Trekking. Dzień 17. Machermo - Gokyo
21. Trekking. Dzień 18. Gokyo
22. Trekking. Dzień 19. Gokyo - Phortse Tenga
23. Trekking. Dzień 20. Phortse Tenga - Monjo
24. Trekking. Dzień 21. Monjo - Lukla
25. Samolotem nad Himalajami. Lukla- Kathmandu
26. Patan
27. Bhaktapur
28. Żegnamy się z Kathmandu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz